• Spandoeken en banners op maat
  • Scherpe prijzen
  • Snel geleverd

FAQ

Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze producten, diensten, leveringsopties en ontwerpspecificaties. Heb je een vraag die hier niet beantwoord wordt? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Home / FAQ

Hoe kunnen we je helpen?

Zoeken

Bestellen

Het bestellen bij Spandoekdiscounter.nl is eenvoudig en snel. Heb je hulp nodig bij het ontwerp of vragen over het bestelproces? Neem gerust contact met ons op – we helpen je graag verder.

Aanleverspecificaties

Om ervoor te zorgen dat jouw spandoek perfect wordt gedrukt, is het belangrijk dat het ontwerp op de juiste manier wordt aangeleverd. Heb je vragen over het aanleveren van je bestand? Neem contact met ons op, wij helpen je graag!

Waar gaat je vraag over?

Algemeen

Kan ik een artikel retourneren?

Wat jammer dat je niet tevreden bent met je bestelling! Het retour sturen van een op maat gemaakt artikel of een product met een eigen print is helaas niet mogelijk.

Voor standaardproducten, zoals een parasolvoet of een spanner met spinhaak, bieden we wél een retourmogelijkheid. Je kunt deze binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, mits ze:

  • Onbeschadigd zijn.
  • Compleet en ongebruikt zijn.
  • In de originele verpakking zitten.
  • Niet op maat gemaakt of aangepast zijn.

Wil je een artikel retourneren? Volg deze stappen:

  1. Vul het retourformulier in.
  2. Print het ingevulde formulier.
  3. Voeg het formulier toe aan je retourzending.
  4. Stuur je pakket naar:
    Spandoekdiscounter
    Lireweg 36
    2153PH Nieuw-Vennep

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, betalen we het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) terug. Let op: de kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

Belangrijk: Na 14 dagen zijn we wettelijk niet verplicht om retouren te accepteren. Neem in dat geval contact op met ons Sales & Service team voor een oplossing.

Hoe dien ik een klacht in?

Wat jammer dat je niet tevreden bent! We staan klaar om het voor je op te lossen. Stuur een e-mail naar info@spandoekdiscounter.nl en beschrijf jouw klacht zo duidelijk mogelijk. Neem bijvoorbeeld vooraf foto’s van de producten en de verpakking. Dat helpt ons om je klacht sneller en efficiënter te behandelen.

Wat zijn de algemene voorwaarden van Spandoekdiscounter?

Onze algemene voorwaarden vind je hier. 

Wat doen jullie met mijn gegevens?

In ons privacystatement vind je alle informatie over waarom en hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken. We hebben een Functionaris Gegevensbescherming (FG) die je kan helpen bij al je vragen over privacy. Neem gerust contact met ons op via info@spandoekdiscounter.nl!

Hoe verwijder ik mijn account?

We vinden het jammer om je te zien gaan. Stuur ons een e-mail met jouw verzoek en gegevens en wij zorgen ervoor dat je account wordt verwijderd.

Wat kan ik doen als inloggen niet lukt?

Als je niet kunt inloggen, kan dat verschillende oorzaken hebben. Laten we het volgende proberen:

  • Controleer of je je e-mailadres en wachtwoord correct hebt ingevoerd, een foutje is zo gemaakt
  • Reset je wachtwoord
  • Wis de cookies van je browser. Dit kun je doen via de instellingen van je internetbrowser

Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Kan ik mijn webshop verbinden met jullie API?

Natuurlijk! Met een API-koppeling hoef je geen orders meer handmatig over te typen en heb je geen voorraad nodig. Hierdoor werk je sneller, nauwkeuriger en efficiënter. Je krijgt toegang tot meer dan 250 materialen en producten, met talloze opties, die je al vanaf één exemplaar kunt bestellen. Een developer kan deze API-koppeling eenvoudig opzetten voor elke website of app.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Bestellen

Kan ik een staalaanvraag doen?

We introduceren regelmatig nieuwe materialen, en jij kunt ze zelf testen en vergelijken! Vraag gratis stalen aan, zowel voor eigen gebruik als om met jouw klanten te delen.

Vul het formulier in en selecteer het materiaal dat je wilt ontvangen.

Waarom heb ik geen bestelbevestiging ontvangen?

Het kan even duren voordat je de bevestiging ontvangt. Controleer daarom de tab ‘bestellingen’ in je account aan de linkerkant om te zien of je bestelling daar vermeld staat. Als je nieuwe bestelling in de lijst staat, is alles in orde en hebben we je bestelling goed ontvangen.

Als je jouw bestelling na een kwartier nog steeds niet in je account ziet, is er waarschijnlijk iets misgegaan. Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!

Is het mogelijk om producten afzonderlijk of op een speciale manier te laten inpakken?

Ja, dat is zeker mogelijk! Tijdens het afrekenen van je bestelling kun je aangeven dat je de artikelen anders wilt laten verpakken. Geef duidelijk aan om welke artikelen het gaat en hoe je deze graag verpakt wilt hebben. Hieraan zijn extra kosten verbonden. We doen ons best om je binnen één werkdag een voorstel te doen.

Houd er rekening mee dat deze optie niet beschikbaar is voor spoedopdrachten.

Is het mogelijk om een offerte aan te vragen?

Als je een project hebt met een hoge oplage of een groot oppervlak, kun je een offerte aanvragen. Stuur ons een e-mail met een duidelijke beschrijving van je opdracht. We doen ons best om je binnen één werkdag een passend aanbod te doen.

Heb ik recht op volumekorting?

Als je een product in grote hoeveelheden van hetzelfde materiaal bestelt, kun je profiteren van korting! Deze wordt automatisch toegepast in je winkelwagentje. Houd er rekening mee dat de volumekorting kan variëren per product en materiaal, vanwege de diversiteit van ons assortiment.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Je kunt de levertijden bekijken bovenaan de productpagina’s.

Komt het product dan niet op tijd? Misschien kun je nog kiezen voor een spoedlevering. Wil je een spoedbestelling binnen één werkdag laten bezorgen? Zorg dan dat je voor 21:30 uur bestelt. Als je de spoedbestelling liever via DHL wilt ontvangen, is de deadline om je bestelling te plaatsen 16:30 uur.

Kan ik een eerdere bestelling opnieuw plaatsen?

Ja, dat is heel simpel! Ga naar het tabblad ‘bestellingen’ in je account, open de bestelling die je wilt herhalen en klik op de blauwe knop ‘opties’. Kies vervolgens voor ‘opnieuw bestellen’ en selecteer de artikelen die je nogmaals wilt aanschaffen. Deze producten, inclusief bestanden, worden dan aan je winkelwagen toegevoegd. Open je winkelwagen, controleer de bestanden en plaats je bestelling. Zo eenvoudig is het!

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren?

Voor bestellingen met een levertijd van 72 uur heb je een beperkte tijd om te annuleren, zolang de bestelling nog niet in productie is. Door ons geautomatiseerde productieproces kan een bestelling snel worden doorgezet naar productie, samen met andere orders. Als het niet lukt om de bestelling zelf in je account te annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice.

Voor 24- en 48-uurs leveringen is annuleren helaas niet mogelijk, omdat deze bestellingen direct worden verwerkt om de snelle levertijd te garanderen.

Wil je een bestelling annuleren? Ga dan naar het tabblad ‘bestellingen’ in je account, open de betreffende bestelling en klik op de blauwe knop ‘opties’. Kies vervolgens ‘bestelling annuleren’. Als deze optie niet beschikbaar is, is annuleren helaas niet meer mogelijk.

Kan ik mijn bestelling aanpassen?

Helaas niet. Het is niet mogelijk om een geplaatste bestelling te wijzigen. Gelukkig kun je, zolang de bestelling nog niet in productie is, in de meeste gevallen wel kosteloos annuleren. Daarna kun je eenvoudig een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste aanpassingen.

Voor bestellingen met een levertijd van 72 uur heb je minimaal een uur de tijd om te annuleren, zolang de bestelling nog niet in productie is. Voor 24- en 48-uurs leveringen is annuleren helaas niet mogelijk, omdat we deze bestellingen direct verwerken om de snelle levertijd te garanderen.

Betalen

Waar vind ik mijn factuur?

Geen zorgen, we hebben je factuur niet verstopt! Je kunt al je facturen vinden onder de tab ‘facturen’ in het menu aan de linkerkant van je account. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je daarnaast ook een digitale factuur in je inbox.

Wat moet ik doen als mijn betaling is mislukt?

Dat is vervelend! Controleer eerst of het bedrag al van je rekening is afgeschreven. Is dit niet het geval? Geen zorgen, je kunt de bestelling eenvoudig opnieuw plaatsen. De producten in je winkelwagen blijven bewaard.

Heb je vragen of lukt het alsnog niet? Neem gerust contact met ons op – we helpen je graag verder!

Kan ik mijn facturen betalen via automatische incasso (SEPA)?

Ja, dat is mogelijk! Als je op rekening betaalt, kun je eenvoudig een automatische incasso instellen. Klik hiervoor op de link ‘machtigen voor automatische incasso’ in de e-mail met jouw digitale factuur.

Hoe betaal ik een openstaande factuur?

In je account vind je onder de tab ‘facturen’ in het linker menu een overzicht van al je facturen. Vanuit dit overzicht kun je eenvoudig een betaling uitvoeren. Zo houd je jouw administratie altijd netjes op orde!

Daarnaast ontvang je na het plaatsen van een bestelling automatisch een digitale factuur per e-mail. Gebruik je een Nederlandse bankrekening? Klik dan op de knop ‘betaal met iDEAL’ om het bedrag direct te voldoen. Voor Belgische klanten is er de mogelijkheid om eenvoudig via Bancontact te betalen.

Liever het bedrag zelf overmaken? Dat kan natuurlijk ook! Zorg er in dat geval voor dat je altijd je factuur- en debiteurnummer vermeldt in de betaalomschrijving. Zo verloopt de verwerking van je betaling nog sneller.

Hoe krijg ik mijn terugbetaling?

We storten het bedrag terug via de betaalmethode die je eerder hebt gebruikt. Als je hebt betaald ‘op rekening’, kun je de creditfactuur zelf verrekenen met openstaande facturen. Dat is wel zo handig!

Wat moet ik doen als mijn factuur niet klopt?

Neem contact met ons op ons, dan lossen we het zo snel mogelijk voor je op!

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Er zijn verschillende betaalmethoden:

  • iDEAL: voor Nederlandse bankrekeningen
  • Bancontact: voor Belgische bankrekeningen
  • Creditcard: je kunt betalen met Mastercard of Visa
  • Op rekening: betaal achteraf via iDEAL, automatische incasso (SEPA), of maak het bedrag handmatig over

Bezorgen

Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?

Zeker! We bieden de optie om je bestelling af te halen bij een van de ONB-afhaalpunten in Aalsmeer, Apeldoorn, Tilburg of Bornem (België). Bestel je op een werkdag voor 21:30 uur? Dan kun je de meeste artikelen de volgende ochtend al ophalen. Let op: het is niet mogelijk om je bestelling af te halen bij een PostNL- of DHL-punt.

In welke landen bezorgen jullie?

Wij bezorgen in een groot aantal landen! Je kunt jouw bestelling laten leveren in Oostenrijk, België, Duitsland, Denemarken, Spanje, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Zweden en natuurlijk Nederland.

Wil je een pakket laten versturen naar een land dat niet in deze lijst staat? Neem gerust contact met ons op. We kijken graag samen naar de mogelijkheden!

Wordt mijn bestelling altijd op de gekozen datum geleverd?

We doen ons uiterste best om je bestelling op de gekozen datum te laten bezorgen! Toch zijn we afhankelijk van de bezorgdiensten, en factoren zoals drukte kunnen soms voor vertraging zorgen. De betrouwbaarheid van de bezorgdienst speelt hierbij een rol. Met betrouwbaarheid bedoelen we de kans dat een pakket op de gekozen datum wordt geleverd. Eventuele vertragingen in het productieproces zijn hierbij niet inbegrepen.

Betrouwbaarheid van onze bezorgdiensten:

  • ONB: 99%
  • PostNL: 96%
  • DHL: 95% (Nederland), 76% (België)

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Wil je weten waar je bestelling zich bevindt? Dat is heel simpel! Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging. In deze e-mail vind je alle informatie om de status van je bestelling te volgen.

Daarnaast kun je de actuele status van je bestelling ook bekijken in de ‘Order Details’ sectie van je account.

Mijn bestelling is niet compleet. Wat nu?

Wat vervelend dat je bestelling niet volledig is! Het kan zijn dat er nog een pakket onderweg is, dus controleer eerst de verzendstatus (track & trace) van je bestelling.

Als er geen extra pakket onderweg blijkt te zijn, ga dan naar de tab ‘bestellingen’ in je account. Open de bestelling die niet compleet is en klik op ‘klacht indienen’ onder het kopje ‘zelf regelen’. Wij zorgen ervoor dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

Het artikel is beschadigd aangekomen. Wat nu?

Het is vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen, en onze excuses hiervoor! Ga naar de tab ‘bestellingen’ in je account, open de bestelling waar je een klacht over hebt en klik op ‘klacht indienen’ onder het kopje ‘zelf regelen’. Vul het formulier in om je klacht in te dienen. We nemen binnen één werkdag contact met je op om een oplossing te bieden.

Onze tip: maak foto’s van het beschadigde artikel en de verpakking. Dit helpt ons om je klacht sneller en efficiënter te behandelen.

Is het mogelijk om het bezorgadres te veranderen?

Ja, je kunt het bezorgadres aanpassen totdat je bestelling is verzonden. Ga naar het tabblad ‘bestellingen’ in je account, open de betreffende bestelling en klik op de blauwe knop ‘opties’. Kies vervolgens ‘bezorgadres wijzigen’ en voer de nieuwe adresgegevens in.

Is het mogelijk om mijn bestelling met spoed te laten bezorgen?

Ja, de meeste producten uit ons assortiment kun je de volgende dag afhalen of met spoed laten bezorgen als je vóór 16:30 uur bestelt. Houd er echter rekening mee dat er voor deze snelle service een extra toeslag geldt. De actuele levertijden en kosten vind je op de productpagina’s op probo.nl.

Is het mogelijk om de bestelling direct naar mijn klant te sturen?

Zeker! We verzenden alles volledig whitelabel in neutrale verpakkingen, zonder enige vermelding van Probo. Jouw klant zal nergens zien dat het van ons komt, dus je kunt de bestelling zonder zorgen rechtstreeks bij hen laten bezorgen.

Een tip van ons: maak je bestelling persoonlijk door je eigen pakbon toe te voegen. Dit kun je doen tijdens het afronden van je bestelling. Upload bijvoorbeeld een persoonlijke boodschap voor je klant. Gebruik je creativiteit en maak van de pakbon een slimme kans om extra te verkopen!

Niet gevonden wat je zoekt?

Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder!

Ons kantoor

Lireweg 36

2153PH Nieuw-Vennep

w

CHAT MET ONS

Wij zijn zowel via de chat bereikbaar (onder werktijden) of per e-mail op:

info@spandoekdiscounter.nl

BEL ONS

Onder werktijden zijn wij bereikbaar op:

085 4444861